Efektīva mācīšanās ir atkarīga no daudziem faktoriem, taču neapšaubāmi, skolēniem pieejamajam mācību laikam ir būtiska loma viņu mācību procesā.
Šajā ziņojumā tiek analizēts ieteicamā minimālā mācību stundu slodze pilna laika obligātajā vispārējā izglītībā 38 izglītības sistēmās. Dati attiecas uz minimālajām prasībām, ko kompetentās iestādes noteikušas obligātajai mācību programmai 2024./2025. gadam.
Analīze liecina, ka lasīšana, rakstīšana un literatūra ir mācību joma, kas kopumā veido lielāko mācību laika daļu visos izglītības līmeņos, īpaši dominējot sākumskolā. Pamatskolā lielākajā daļā valstu uzmanības centrā ir lasīšana, rakstīšana un literatūra (aptuveni 26% no kopējā mācību laika), savukārt matemātika veido otro lielāko mācību laika daļu (18%). Vidusskolas līmenī lasīšanas, rakstīšanas un literatūras īpatsvars samazinās par labu citiem mācību priekšmetiem, piemēram, dabaszinātnēm un svešvalodām.