Ziņojumā norādīts, ka izglītības sistēmas ir izveidojušas savstarpēji atkarīgu politikas ekosistēmu, lai risinātu nepietiekamas pamatprasmju apguves problēmu. Centrā ir skolotāji, kuru profesionālā kompetence un atbalsta struktūras ir būtiskas efektīvai mācību programmas īstenošanai, iekļaujošai mācīšanai, vērtēšanai un sadarbībai ar ģimenēm.
Šajā Eurydice ziņojumā tiek analizēts, kā 37 izglītības sistēmas ir reaģējušas kopš 2020. gada, izceļot reformas mācību programmā, apmācības procesā, vērtēšanā, mācību atbalstā, skolotāju atbalstā un vecāku iesaistē. Kopā šie pasākumi veido politikas ekosistēmu, kas paredzēta, lai nodrošinātu, ka neviens izglītojamais netiek atstāts novārtā.