22. augustā Starptautiskajā izstāžu centrā BT1, Rīgā, notika Izglītības un zinātnes ministrijas rīkotā izglītības iestāžu vadītāju, pašvaldību izglītības pārvalžu vadītāju un izglītības speciālistu konference “No ieguldījumiem līdz ietekmei: vienota pieeja mācīšanās atbalstam”. Tās centrālais temats bija vienotas daudzlīmeņu mācīšanās atbalsta sistēmas izveide Latvijā, kas aptver valsts, pašvaldību un skolu līmeni.
Konferenci atklāja izglītības un zinātnes ministre Dace Melbārde, akcentējot aktuālos izaicinājumus un attīstības virzienus izglītībā. Ministrijas valsts sekretārs Jānis Paiders iepazīstināja ar jaunā mācību gada aktualitātēm un iespējām.
Par vadītāja lomu izglītības sistēmiskā skatījumā stāstīja Valsts līderu attīstības programmas izveidotāja un vadītāja, līderības trenere un vadības koučs Žanete Drone, aicinot vadītājus saskatīt “lielo bildi” un vienlaikus būt empātiskiem komandas atbalstītājiem. Savukārt organizāciju psihologs, personāla vadības konsultants un biznesa treneris Uldis Pāvuls un supervizore, mentore un izglītības eksperte Inga Kripšēviča pievērsās pārmaiņu vadības principiem, sniedzot praktiskas atziņas par strukturētu un ilgtspējīgu pārmaiņu īstenošanu skolu vidē.
Konferences dalībnieki ieguva plašāku priekšstatu par sistēmiskas pieejas ieviešanu dažādos pārvaldības līmeņos. Dana Narvaiša, VIAA Pedagogu profesionālā atbalsta departamenta direktore, skaidroja valsts līmeņa risinājumus skolēnu mācīšanās atbalstam. Igors Grigorjevs, Ogres novada Izglītības pārvaldes vadītājs, dalījās ar pašvaldību pieredzi un akcentēja sadarbības nozīmi. Savukārt Limbažu Valsts ģimnāzijas direktore Gunta Lāce parādīja, kā izglītības iestāde pati var kļūt par sistēmisku mācīšanās atbalsta vidi.
Par gaidāmajām izglītības politikas iniciatīvām un likumdošanas iecerēm informēja Agita Zariņa-Stūre, Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas priekšsēdētāja, uzsverot pedagogu profesionālā atbalsta nozīmi un skolēnu labbūtības stiprināšanu.
Informējam, ka atbilstoši pasākuma programmai konferences dalībnieki ieguva zināšanas un prasmes vairākos izglītības vadītāju profesionālās kompetences aspektos – sistēmiskas pieejas veidošanā skolēnu mācīšanās atbalstam, pārmaiņu vadībā un resursu izmantošanā, balstoties datos un stratēģiskā redzējumā. Tāpat tika stiprināta izpratne par nepieciešamību nodrošināt mērķtiecīgu, koordinētu un datos balstītu rīcību visos pārvaldības līmeņos.
Par dalību konferencē ap 900 izglītības iestāžu vadītāji, pašvaldību pārvalžu vadītāji un izglītības speciālisti saņems profesionālās kompetences pilnveides apliecības.
Šogad pirmo reizi ikgadējā Izglītības un zinātnes ministrijas konferencē piedalījās arī pirmsskolu vadītāji.
Konferences noslēgumā tika uzsvērts, ka Latvijas izglītības sistēmai nepieciešama koordinēta un stratēģiska pieeja, lai katram skolēnam tiktu nodrošināts mācīšanās atbalsts, bet katrs pedagogs saņemtu nepieciešamos resursus profesionālajai izaugsmei.
Konferenci organizēja Izglītības un zinātnes ministrija sadarbībā ar Valsts izglītības attīstības aģentūru ESF+ projekta “Pedagogu profesionālā atbalsta sistēmas izveide” ietvaros.
Foto no konferences pieejami VIAA Flickr kontā.