Valsts izglītības attīstības aģentūra (VIAA) ESF+ projekta “Pedagogu profesionālā atbalsta sistēmas izveide” ietvaros organizēja pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kursus “Pedagoģiskais un metodiskais atbalsts modulāro profesionālās izglītības programmu un profesionālās kvalifikācijas eksāmenu uzdevumu satura un to izpildes vērtēšanas kritēriju izstrādē un aktualizēšanā” 12 akadēmisko stundu apjomā.
Pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kursi notika 2025. gada 16. un 17. oktobrī Rīgā, pulcējot 50 dalībniekus, profesionālās izglītības iestāžu metodiķus un pedagogus, kuri aktīvi iesaistīti metodiskā darba virsvadībā un profesionālās izglītības satura pilnveidē.
Kursu mērķis pilnveidot izglītības metodiķu un pedagogu profesionālo kompetenci modulāro izglītības programmu izstrādes un aktualizācijas, kā arī profesionālās kvalifikācijas eksāmenu uzdevumu un vērtēšanas kritēriju izstrādes jomā. Īpaša uzmanība tika pievērsta zaļo un digitālo prasmju integrācijai izglītības saturā, lai nodrošinātu to atbilstību mūsdienu darba tirgus prasībām.
Profesionālās kompetences pilnveides kursus vadīja Indra Ruperte un Ilze Kupše un programmas vadītāja Indra Spuņģe, VIAA Pedagogu profesionālā atbalsta departamenta Metodiskā atbalsta nodaļas vecākā eksperte – valsts metodiķe profesionālajā izglītībā (lauksaimniecības, pārtikas rūpniecības un tūrisma nozarēs).
Kursu dalībnieki iepazinās ar vadlīnijām profesionālās izglītības programmu paraugu izstrādei un aktualizācijai, apguva modulāro programmu izstrādes posmus – sākot no sasniedzamo mācīšanās rezultātu definēšanas līdz moduļu un kvalifikācijas programmu pilnveidei. Tika sniegti praktiski piemēri un ieteikumi izglītības programmu izstrādes posmu īstenošanai, kā arī aplūkoti mūžizglītības moduļu integrācijas risinājumi profesionālajā izglītībā.
Profesionālās kompetences pilnveides kursu dalībnieki atzina, ka apmācības bijušas ļoti aktuālas un praktiski noderīgas:
“Labs atbalsta punkts tiem, kas vēl nav saskārušies ar šāda veida darbu izstrādi.”
“Nav viena konkrēta risinājuma – tas ļauj variēt un meklēt labākos pieejamos risinājumus katrai izglītības jomai.”
“Lietderīgi, īpaši tas, ka klātienē var sastapties ar kolēģiem, dalīties pieredzē un veidot ilgtermiņa sadarbību.”
Kursu norise apliecina, ka pedagogu profesionālās kompetences pilnveides pasākumi ir nozīmīgs ieguldījums izglītības kvalitātes celšanā un profesionālās izglītības attīstībā Latvijā.
Tie stiprina pedagogu metodisko kompetenci, veicina sadarbību starp profesionālās izglītības iestādēm un palīdz veidot mūsdienīgu, darba tirgus prasībām atbilstošu izglītības saturu.