Vispārējās un profesionālās izglītības iestāžu vadītāji pilnveido kompetences efektīvai izglītības iestādes vadīšanai.

10. novembrī noslēdzās mācības pirmajai vispārējās un profesionālās izglītības iestāžu vadītāju profesionālās kompetences pilnveides programmas apmācību grupai, kuru Valsts izglītības attīstības aģentūra (VIAA) organizēja ESF+ projekta “Pedagogu profesionālā atbalsta sistēmas izveide” ietvaros. Šajā mācību grupā piedalījās 20 jaunie izglītības iestāžu vadītāji ar darba stāžu līdz diviem gadiem. Savukārt otrā grupa uzsāka programmas apguvi novembra sākumā.

Programmas mērķis - pilnveidot vadītāju izpratni par viņu lomu izglītības iestādes darba organizācijas plānošanā, īstenošanā un pārraudzībā, nodrošinot kvalitatīvu un uz pārmaiņām vērstu izglītības procesu. Mācību laikā dalībnieki apguva četrus galvenos tematiskos blokus:

  • Izglītības iestādes darba organizācijas plānošanu, realizēšanu un pārraudzību valsts izglītības standartu sekmīgai īstenošanai,
  • Komunikāciju izglītības iestādē,
  • Sadarbību izglītības iestādē,
  • Noturību un rīcību krīzes situācijās.

Programmas laikā dalībnieki iepazinās ar vadības darba kvalitātes principiem, deleģēšanas un līderības stratēģijām, kā arī komunikācijas un sadarbības modeļiem ar iesaistītajām mērķgrupām.

Rāmuļu pamatskolas direktore Sanita Bukava uzsver: “Programma man deva praktiskus ieguvumus vizuālajā plānošanā, deleģēšanā un kontroles procesos. Īpaši novērtēju, ka apguvu jaunus plānošanas un vizualizācijas rīkus, kurus uzreiz varēju izmantot, izstrādājot plānus savai ikdienas darba situācijai. Kursi bija intensīvi un lika padziļināti aizdomāties par esošajiem procesiem, palīdzot tos padarīt efektīvākus.”

Savukārt Kuldīgas Centra vidusskolas direktors Krists Felš-Milbergs dalās pieredzē: “Mācības bija vērtīgas, labi strukturētas un palīdzēja saprast, kā viss, ko darām, sasaucas ar kopējo mērķi. Vadītājs ir cilvēks, kurš rezultātu sasniedz ar citu cilvēku spēkiem. Mācības rosina veltīt laiku plānošanai un piedāvā tam praktiskus rīkus.”

Pēc programmas apguves dalībnieki pilnveidojuši prasmes plānot, pārraudzīt un izvērtēt izglītības procesa īstenošanas kvalitāti, nodrošināt efektīvu komunikāciju un sadarbību ar dažādām mērķgrupām, kā arī izpratni par noturības un rīcības principiem krīzes situācijās.

Programmas īstenošana sekmē vadītāju kompetenču paaugstināšanu izglītības iestāžu kvalitātes mērķu sasniegšanai un stiprina profesionālā atbalsta sistēmu izglītības nozarē.

Aicinām pievienoties Izglītības iestāžu vadītāju un vadītāju vietnieku digitālajā istabā mācīšanās platformā skolo.lv. Tajā pieejama aktuāla informācija par plānotajiem pasākumiem, darbsemināriem, kā arī ievietoti noderīgi materiāli un saites.

Programma īstenota ESF+ projekta “Pedagogu profesionālā atbalsta sistēmas izveide” ietvaros.

Saistītas tēmas

Visparējā izglītība ESF+projekts 4.2.2.3. Pedagogu atbalsts