Jaunumi Eurydice Aktualitātes
Eurydice ziņojumā analizē mācību stundu slodzi Eiropā

Publicēts jauns Eurydice ziņojums par mācību stundu slodzi, kurā apskata situāciju 42 izglītības sistēmās Eiropā.

Lasīšana, rakstīšana un literatūra, matemātika, dabas zinātnes un svešvalodas ir galvenie mācību priekšmeti visās Eiropas valstīs. Cik stundas skolēni apgūst šos priekšmetus skolā, cik atšķirīgs šis laiks ir dažādās valstīs?

Mācību stundu slodze šī ziņojuma ietvaros tiek definēta kā plānotais laika apjoms, kādā sabiedriskā sektora skolai jāorganizē mācību stundas skolēniem obligātajā un izvēles programmā skolas telpās, ieskaitot ārpusskolas nodarbības, kas ir daļa no obligātās programmas. Tajā analizēts ieteiktās minimālās mācību stundu slodzes apjoms skolu izglītības pakāpēs un galvenajos mācību priekšmetos 2015./2016. mācību gadā. Salīdzināta arī Eiropas skolu patstāvības pakāpe izglītības programmu sastādīšanā.

Ziņojums atklāj, ka Dānijā, Īrijā, Luksemburgā un Nīderlandē sākumskolā minimālā mācību stundu slodze gadā pārsniedz 900 astronomiskās stundas, bet Bulgārijā, Horvātijā, Latvijā, Lietuvā, Rumānijā, Bosnijā Hercegovinā un Melnkalnē tā ir mazāka par 600 stundām.

Savukārt, vispārējās vidējās izglītības pirmajā posmā (ISCED 2. pakāpē jeb pamatizglītības otrajā posmā Latvijā) vidējā ieteiktā minimālā mācību stundu slodze Eiropā ir 873 stundas, bet Latvijā – 794 stundas. Šis apjoms variē Eiropā no 637 stundām Horvātijā līdz 1200 stundām Dānijā.

Eurydice ziņojums “Ieteiktā mācību stundu slodze gadā pilna laika obligātajā izglītībā Eiropā, 2015./2016. māc. g.” angļu valodā atrodams šeit.